Klubbmonster

PainIsArtAndArtIsPain, WhoAreYouToJudgeMyBrain.

EverybodyHasThoseDays

Kategori: Mina Äventyr

Denna vecka har verkligen varit så underbar och gett mig så mycket glädje samtidigt som den gett mig väldigt många depprimerande stunder. Jag kan börja att berätta om glädjen som kom in i mitt liv och sen det mörka längst ned så att ni som har det pissigt nog slipper läsa om mina bekymmer aight ;) Skrolla bara inte ned för mycket!

Denna vecka har Norrdans varit i skellefteå och dansväxthusare som man är får vi en inte bara en utan 2 workshop dagar med Caesar Garcia, en helt otrolig man som dansar på ett väldigt Djuraktigt sätt, nästan lite apa om ni förstår. Otroligt smidig, rörlig, påhittig och sprudlande glad! Dom totalt 4:a timmarna var det som gav mig Träningsvärk med stort T. Missade inte en enda muskel, men samtidigt i all min smärta så var det skön smärta en som får en att inse att man gjorde något med sin tid. Sen som grädda på moset fick vi se deras föreställning, en tolkning av 'Svansjön'. Oh så vacker det var, trotts att det var en massa pratande skitungar där.
Måste ju också berätta att Olivia tog körkortet!!! no surprice there but still :) Dock så gör det mig lite nervös och jag vill bara få det överstökat!
Så... mån-torsdag var helt okej dagar men det enda jag kan komma på om fredagen är att jag hittade en vägg laddare till min Ipod... that's it!
(på måndagen såg vi dans 1 o 2:s föreställning helt okej!)

Så i helgen blir det tvättande och packande för på måndag blire münchen!!!!



Young/Sensitive/allready dark people look away 'Cause it's about to get ugly!

Måndagen var faktiskt helt okej, dock så har jag frusit hela veckan och i skrivande stund har jag 2 filtar på mig.
Tisdagen började med att jag var tvungen att stiga upp tidigt och gå till min sjukgymnast för att få veta att jag har en bristning i undre lårmusket och fick där också veta vilka övningar jag ska göra för att träna muskeln. efter det så missade jag ett samtal från kommunen, ett jag fortfarande inte vet vad det skulle ha kunnat handla om. sen efter det skyndade jag vidare till min bildlektion där vi håller på att göra kläder i plast, och jag kan säga att efter att fått veta att man troligen inte borde dansa denna vecka (en order jag inte följde) så är man inte pepp på någonting och eftersom alla mina ideer blev nedslagna med saftiga magslag så blev det lite mörka moln trotts den fina solen och 15 pluss. Och som ni kanske vet blir det inte bättre då man fryser och kvällen bjuder på en allnighter eftersom musiken jag skulle ha på min idrottslektion inte existerar att fixa från internet. det blev inte lite musik lyssnande kan jag säga! Hursomhelst så gick lektionen super om än bara 30min lång eftersom Sara hade information till oss... sen på den morgonen var Daggmasken Dag extra pratglad så Hanna somnade efter ca 40min av oavbrutet prat + jag hade glömt he in linserna så huvudet dunkade ju inte lite. Trodde att lärarna visste att prat i mer än 10min är inget elever lyssnar på... menmen.
Torsdagen gav mig faktiskt en liten sovmorgon och då jag gick mot svansjön i strålande sol så var jag faktiskt riktigt glad! doch så försvann det av ett tekniskt fel som ledde till att vi missade mittan på andra halvan (30min totalt) + att skitungar inte vet att då man ser på en föreställning så ska man sitta still, hålla käften och visa respekt till dom som uppträder. Sen är kommentater som *Det sämsta jag har sett* inte tillåtet i närheten av redan irriterade människor som är less på  att omvärlden inte kan sluta prassla och prata.
Fredagen började med att jag fick skjuts av Olivia (ett + jag glömde skriva där uppe på ljusa sidan) docK så väntade en lektion med DaggeDag och du kan ju gissa mina känslor efter det. sista lektionen var en bild lektion med plastplaggen och nu var jag så less med allt som hade med plast att göra att jag bara stängde öronen prackade på dom andra mina ideer. Var nära att explodera några gånger, speciellt  då jag hörde kommentaren *Guld är en för stark och ful färg för hud* Say What? Nej det är det inte, borde inte du veta att guld är en väldigt fin färg mot hud! TYST! eller *Rosa är en färg som får mig att spy* ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH går du bild eller är du en bystander? väx ur trottsa barbie åldern!
Nä denna vecka har gett mig många stunder att ta djupa andetag och kontrollera mina känslor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: